Защо сипваме масло в двигателя и как да го изберем

защо сипваме масло

Сухото триене между различните части на двигателя води до по-бързото му износване, а често и до блокиране. Затова е много важно между детайлите да има слой моторно масло. Какво да бъде маслото зависи от марката и модела на автомобила и от атмосферните условия, при които ще се екплоатира.

Вискозитет

Вискозитетът е гъстотата на двигателното масло. С други думи, това е способността на маслото да се задържи на повърхността на детайлите на двигателя като запази своята течливост. Вискозитетът се влияе най-вече от температурата. Твърде гъстата течност увеличава силите на триене, което от своя страна увеличава разхода на гориво и довежда до прегряване на мотора. Обратното – втечняването на маслото води до сухо триене между детайлите. В този случай то просто изтича, защото му е невъзможно да се задържи на повърхността на частите.

Класификация на вискозитета според SAE

Класификацията на SAE (Society of Automotive Engineers) описва вискозитета на маслата при различни работни температури на двигателя. Според нея маслата се разделят на шест зимни и пет летни класа.

0W-16

Meguin препоръчва съвременното високоефективно моторно масло megol Special Engine Oil SAE 0W-16 (с одобренията API SP и ILSAC GF-6B)  за последното поколение двигатели Honda, Lexus, Suzuki и Toyota. Благодарение на подбраните базови масла HC заедно с перфектно съчетаните добавки, маслото има оптимални свойства, специално пригодени за бензиновите двигатели на азиатския и американския пазар. Поддържа двигателя чист, предлага висока устойчивост на срязване и минимизира износването. Осигурява бързо проникване на масло, както и лесна работа на двигателя при всякакви работни условия и следователно е много подходящ за високите изисквания на съвременните двигатели. Благодарение на ниския вискозитетен клас SAE 0W-16, той позволява намаляване на разхода на гориво.

0W e нискотемпературният вискозитет. За да получим при каква температура е възможен студен старт, от числото преди W изваждаме 40 и получаваме -40°С. По-ниската температура означава по-течливо масло в зимни условия.

Числото след W e високотемпературният вискозитет. Той се отчита при работни температури на двигателя: 100 – 150 °С. По-голямата цифра след W означава по-висок вискозитет на маслото. Каква стойност на вискозитета е подходяща за автомобила се определя от неговия производител.

Индекс на вискозитета

Индексът на вискозитета характеризира неговата зависимост от изменението на температурата. Колкото е по-висок индексът, толкова е по-широк температурният диапазон, в който двигателят е работоспособен. Синтетичните моторни масла имат много по-висок вискозитетен индекс от минералните.

Мегуин ви съетва да не сипвате в двигателя си масло с вискозитет, който не е подходящ за вашия автомобил. Използвайте нашия съветник или се обадете на телефон  088 821 51 00, където ще получите компетентна консултация какъв продукт е най-подходящ за вашето превозно средство.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *